Mittwoch, 1. September 2010

Day 2

Day 2 - The meaning behind you blog name


My blog name is in german. "Reizende Rundungen" means something like "adorable curves" but I wanted to go for something german, cause this blog was first supposed to be in german. But I changed my mind when I saw how many readers from outside Germany I had. 
I didn't want to got for something with fat/fatshion in the title because so many blog have that & maybe because one year ago, when I created this I wasn't ready for being called fat or call myself fat. Also have to tell you that my good friend Laura helped my to find a name and when I remember it right, it actually was her idea, while we where brainstorming for some things.  Thank you, darling!


Der Name "Reizende Rundungen" kommt daher, dass ich auf jeden Fall etwas deutsches haben wollte, weil der Blog am Anfang nur auf Deutsch geplant war. Ich habe meine Meinung dann geändert, als ich gemerkt habe, wie viele Leser  außerhalb Deutschland waren. 
Außerdem wollte ich keinen Title mit dem obligatorischen fat/fatshion, weil schon so viele Blog so heißen & weil ich zu dem Zeitpunkt noch nicht bereit dazu war fett genannt zu werden oder mich selber so zu nennen. So weit ich mich erinnere, war meine liebe Freundin Laura an der Namensfindung beteiligt, wir haben zusammen bei ICQ ein Brainstorming gemacht und ich denke der Vorschlag kam sogar von ihr.
Danke, Schätzchen!